Thursday, February 04, 2010

Home » , , » Lelaki Vs Baran

Lelaki Vs Baran

assalamualaikum=)

sebagai mukaddimah, MS nk tanye, ape pendapat teman2 tentang baran seorang insan y bergelar lelaki?? hurm.. lelaki sgt baran kan??? setuju x??

kpd smua lelaki...
ingat ni..
perempuan hatinya tersangat lah lembut..
tersangatlah sensitif..
bukan selalu perempuan boleh memaafkan..

kadangkala,
lelaki menganggap perempuan sbg hamba..
tolong ambilkan makanan..
tolong buatkan assignment..
tolong macam2 lah...
klu nk senaraikan smua, mmg xkan habis...
tp, awas!!!
perempuan bukan boleh dipijak bagai rumput di padang...
ok!!!!!

adakah lelaki akan berasa puas jika dpt memijak kepala wanita??????
hush.. xpernah jumpe laki perangai sgt teruk mcm ni..
1st tym... geraaammmmmmm!!!!

jangan anggap wanita / perempuan ni mcm hamba korg eh...
jaga perlakuan tu sikit..
klu rase nak marah, tengking depan org ramai..
bile dah rase bersalah, terhegeh2 nk mintak maaf...
bila perempuan xnak maafkan...
mulalah naik hangin!!!!
agaknye,
sampai tahap nk bommmmm satu UTM ni...

kpd wanita.... kuatkan semngat.... jgn biarkan hati n perasaan dikawal lelaki... ok!!!!!

kpd lelaki... AWAS!!!!!!


8 comments:

  1. alhamdulillah suami ena jenis penyabar..ena plak yg kuat membebel hehehee

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah, kak.. harap bakal suami sy juga jenis penyabar... alkisah ni sbnrnye, kwn sy y kene.. ksian die.. sy xtau dah nak buat ape..

    ReplyDelete
  3. sebagai wakil lelaki aku mengakui baran ada pada semua orang..tapi mcm mane seseorang mengawalnya@anger management 2 berbeza-beza..mungkin ade yang mampu membendung baran dlm diri beliau dan ada juga yg s'baliknya.normal la lelaki especially yg muda terbaran sikit sebab dah mmg ada rasa baran dlm diri sang lelaki yang agak tinggi berbanding wanita.

    Merujuk kpd entri ni..mcm cik adik je yg baran..sabau ye..lelaki mmg pndi amik kesempatan..tapi bezanya perempuan tersebut perasan atau tak..

    p/s:aku kadang mintak tlg jugak kawan2 pomuan wat keje..tapi beragak la..xde smpi pijak memijak ni.. ^_^

    ReplyDelete
  4. mmg tgh baran tym tulis entry ni.. sbb, kwn lelaki buat kwn perempuan mcm tu... dah lame dipendam hal ni.. skali meletup, bygkan la macamane tensionnye... sampai bengkak2 mate..

    agak2 la nk buat kwn pompuan die sampai mcm tu skali.. dak laki tu bukannye bf / tunang / suami dak pompuan tu.. perhubungan hanya sekadar kawan..

    act, citenye panjang.. tp, dah tertakluk dibawah akta rahsia peribadi.. hehe.. sekadar melepaskan kemarahan dalam blog je.. =)

    ReplyDelete
  5. berhati2 lah..!
    gwe x baran hee..

    ReplyDelete
  6. saya pon baran jugak..

    tapi saya baran bertempat..

    saya menjadi sangat baran bila org tiba2 baran kt saya...

    dan salah satu tips untuk mengawal baran saya, saya lebih suka menggunakan pendekatan joking,buat lawak etc...

    walupun nmpk mcm xsrius, actually, hati ini sapa yg tau..

    tp alhamdulillah...setakat ini pendekatan ini berjaya mengubah perhbungan saya dan org lain..

    ReplyDelete
  7. bobo.. beruntunglah mrk2 disekeliling ko bobo.. termasuk aku.. ehehe=)

    ReplyDelete