Friday, February 18, 2011

Home » » Minum Air Gula.. eiiyerk..

Minum Air Gula.. eiiyerk..

Assalamualaikum..

Korang sume pernah minum air gula x???
sedangkan air sirap yang terlebih gula sikit pun, miss senyum dah merungut2 mintak ditambah air masak,,,,
apatah lagi, air masak yang dicampur dengan 2sudu glukosa...
uwaaaa!!!!!!!!!!!!!!

korang penah rase x????
eiii... miss senyum baru je rasa pagi tadi..
untuk makluman kalian, miss senyum sedang mengandung..
baby dalam perut ni dah 4 bulan 11 hari..
yipppeeee=)
sonoknye dah nak jadi ibu...

kenapa miss senyum kene minum air gula tu???
sebab doktor nak pastikan miss senyum bebas dari kencing manis sewaktu mengandung...
miss senyum pernah baca dalam majalah,
kalau ibu yang mengandung ada penyakit kencing manis,
ia akan memberi kesan kepada baby dalam perut,
dan kesusahan semasa nak bersalin nanti...
huhu..
risau jugak sebenarnya..
tu yang ikut jugak nasihat doktor...
minum air gula.. huhu..

syarat sebelum minum air gula tu,
kene puasa dari pukul 10malam sehingga pagi sebelum minum air gula..
pagi-pagi lagi dah mencapab kat klinik..
amik no giliran..

lepas kene amik darah...
tibalah masa untuk minum air gula...
rasanya... sungguhhhhh lazat...
huh, sedap la sangat...
rasa nak termuntah je..
tapi, kene tahan..
kalau muntah, kene minum lain...
huhu.. baik tahan je..

pastu, kene puasa lagi 2 jam..
tak boleh makan dan minum selama 2 jam..
aduh, memang lapar..
dah la semalam tak dapat nasi..
pagi tak breakfast..
perut dah mula berdangdut..

sambil tunggu nak sampai tempoh 2 jam tu,
miss senyum buat la apa2 yang patut.. hehe..

bila dah sampai 2 jam,
kene amik darah lagi..
pastu, nurse tu cakap...
"ok, balik nanti terus makan ye... pastu kene berehat"..
nurse tu dah la cantik...
macam yuna  tau..
hehe..

sekian..=)

4 comments:

  1. sy tak payah baca penuh pun dah tau.. dulu penah terminum ketika tido di rumah makcik kat perak.. pkl 3 am bangun haus.. cari dalam peti sejuk jumpa air.. last2 minum air gula.. Ya Allah rasa dia.. melekat... sampai skrg kalau nak minum kena goncang-goncang dulu.. kalau macam pekat je air tu.. confirm air gula..

    ReplyDelete
  2. haha... ni bukan kes macam tu la ibnu k... haha.. ni air gula lain la... hehe.. cuba baca sampai habis... =)

    ReplyDelete
  3. Alamak!! dah salah tembak la.. tapi lebey kurang je kan.. Ibnu pun mengandung jugak cuma takkan bersalin je lah.. Hahahaha

    ReplyDelete
  4. hahaha.. klaka la ibnu nih,.. hehe.. rasanya memang same.. cuma keadaan berbeza.. saya dipaksa minum sampai habis satu cawan tu.. ibnu plak, terminum... hehe

    ReplyDelete