Saturday, January 21, 2012

Home » , » Pulau Indah, Klang

Pulau Indah, Klang

Assalamualaikum (gaya prof izi hj ali @ hot fm)..

Malam yang indah lagi permai ni..
Saya nak kongsi kan pengalaman pergi site visit siang tadi..
hehe

Site visit bermaksud...
lawatan tapak untuk mengenalpasti keadaan sedia ada tapak tersebut.. biasanya, perancang bandar ada menyediakan satu list yang dipanggil 'list guna tanah'.. 
perancang bandar @ nama glemer nye town planner akan membawa salinan pelan tapak untuk menconteng-conteng pelan tersebut.. Selain itu, GPS juga merupakan satu alat yang sangat diperlukan dalam menjalankan site visit ni =)
hehe..
lets go to the main topic!!=)

Antara kawasan yang kami pergi siang tadi ialah Laguna Park, West Port, Kg Kembung dan sekitar... hehe.. lokasi sebenar dirahsiakan atas sebab-sebab tertentu... hehe

ok, saya sangat tertarik dengan kawasan laguna park, pulau indah ni=)
kawasan dia sangat cantik, cuma kurang well-maintenance je..
kalau tingkatkan lagi maintenance kawasan ni & tambahkan lagi promosi, saya sangat yakin, tempat ni akan lebih cantik dan akan lebih ramai pengunjung... 
Percayalah (jerit ala-ala Siti.. err, siti sape?? itu yang kita tak tahu.. hihi)

antara gambar yang sempat saya amik menggunakan hand-phone camera Samsung 5 saya.. huuuuu
 waktu pagi, air surut, kalau waktu malam, pokok2 bakau yang baris depan tu semua tenggelam

 Pokok bakau jugak ni

 Ini merupakan kawasan memancing... sangat best kot kalau memancing kat sini waktu air pasang... relax je kan... sambil menikmati pemandangan yang sangat indah=)

 Actually, nak shoot gambar tapak kaki kat area lumpur tu.. tapi, tak nampak sangat la.. huuu... korang ade nampak tak??? kalau nak tahu, kat sini banyak giler anak ketam & belacak =)

& the last pic yang aku amik kat Pulau Indah ni... haha.. my office mate... Mardiana Mohd Salleh =) komen dia tentang gambar yang aku shoot ni..
"umi, kenapa tangan aku macam gaya ultraman??".. so, aku jawab,
"ko kan nak selamatkan ketam-ketam ni"...

haha...
sebab aku tak shoot banyak gambar ialah aku hanya driver... tapi, bukan sebarang driver, aku bawak Hilux... besar kot.. masuk jalan tanah merah bagai... hehe...
....................................

For the last, sangat berharap dapat la projek ni.. boleh la pergi port klang selalu..=)
Sekian, wassalam

No comments:

Post a Comment